Translate

fredag 15. august 2014

Tutorial African Flower - Steg for steg Afrikans Blomst.


Afrikanske blomst.

African Flower.



Det er enda mange som ikke kan lese et diagram,
derfor norsk oversettelse.
mr- magisk ring
chain - luftmaske
single crochet - fast maske
single crochet in back loop only - luftmaske i bakre bue
double crochet - stav
slip stitch - kjedemaske
fasten off - feste
join in - hekle sammen/avslutte

Dette er det fineste diagrammet jeg har funnet .

I følge dette diagrammet skal det være fastmasker i bakre ledd,
som siste omg. Jeg har heklet en sånn og resten er med staver.
Se bilder litt lengre ned, det er jo en smaks sak ;o)


Dette er hva du trenger. 
4 farger garn etter ditt ønske, krok som passer til,
nål og saks.
Jeg har Gjestal bomull sport og krok 3.

This is what you need.
Your choise of yarn, 4 colors and a hook that matches.
Needle and scissors.


6 lm til en ring
Chain 6, make a ring 


 1. 3lm (1 stav) 1 st, 1 lm, 2 st, 1 lm ut omg = 12 staver

1. Chain 3 (1 dc), 1dc, ch1, 2dc, continue = 12 dc


2. Start i lm buen, 3lm ( 1st), 1 st, 1 lm, 2 st, 1lm, i hver lmbue = 24 st.

2. Start in the chain bow. ch3 ( 1dc), 1dc, ch1, 2 dc, ch1, in each chbow = 24dc


3. Kjedemaske bort til lm buen. 3lm ( 1st) 6 st i lm buen, 1fm i neste lmbue, 7st, ut omg.

3. Slip stitch to the chbow. ch3 ( 1dc), 6dc in the chbow, 1sc in the next chbow.7 dc, continue.


4. 1lm (1fm), 6 fm i hver st i buen, 1 lang fm ned i forrige omg, se bildet. ut omg. 7fm i de neste st.

4. ch1 ( 1sc) 6 sc in the dc from last round, 1 long sc down in the last round (see photo / chart),
7 sc in the dc from last round, continue.


Her kan du velge hva du vil gjøre, jeg liker den i bakre lmbue ( back loop)

Now you can choose what you like. My favorite is dc in the back loop.

5. Start i 1.fm, 3lm ( 1st), 2 st, 1st + 1lm + 1 st i den 4. fm fra forrige omg, 3 st,
hopp over den lange st fra forrige omg, 3 st osv.

5. start in the 1. sc from last round. ch3 ( 1dc), 2dc, 1dc+ch1+1dc in the 4.sc from last round,
3dc, skip the long sc from last round, 3dc continue.


Sånn, ferdig. Fest tråder.

All done, weave in the ends.


Her er en med staver og en med fast masker som avslutning.
Da kan du med den første hekle sammen med flere i denne omg. 
eller om du velger den til høyre,
kan du ev hekle neste runde med staver i annen farge til monteringen.

Det er flere måter å hekle dem sammen på eller sy dem.
Kommer tilbake med metoder.

Two kinds of hexagons.
One with dc as the last round and one with sc.
The one with dc you can join with others when doing the last round.
The one with sc you can join with others in the next round with dc.
Your choice.

There are several ways to join them with crochet and with needle.
I'll come with a toturial later.

Når du blogger eller legger ut på nettet,
vær snill og link meg i innlegget.

When you blogg or put yours online,
please link me.

Jeg lager disse gratis, men om du ønsker å bidra til mitt arbeide,
 er det en donate knapp oppe til venstre på siden min.



I do this work for free and I enjoy it.
But if you want to donate 1$ for my time,
you can find a donate button on the right side of my page.

Kos dere.

Happy hooking.

9 kommentarer:

  1. Jeg har planer om et teppe i slike blomster. Har startet med en blomst allerede, men blant mine mange andre prosjekter går det pr dd tregt...... Ser frem til tips for montering.

    God helg! Her blir det fotball fra tidlig til sent - Bodø cup!

    SvarSlett
    Svar
    1. En blomst i ny og ne, så plutselig er det ferdig ;)
      Håpa det gikk bra på fotballen i helga.

      Slett
  2. Så fine disse er! Det frister å begynne på et teppe, men jeg har ennå ikke festet alle trådene på heksagonteppet mitt som var ferdig for 3 år siden, så det er kanskje best å vente litt... ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, trådfesting er ikke gøy, men jeg bruker å gjøre det mens jeg ser noe på tv, da tenker jeg ikke over hva jeg gjør....

      Slett
  3. Really beautiful with those bright colors !!!
    Thanks for the tutorial !
    Have a nice weekend !
    Anna

    SvarSlett
  4. Soy Raquel de Argentina, desdes aqui te agradezco el tutorial con el esquema de puntos (planito) que es de la unica manera que entiendo los esquemas. Gracias¡¡

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you so much Raquel. I am glad you liked it.

      Slett
  5. Veldig vakker blomst og så fine farger. Takk for at du deler.
    Ønsker deg et godt, nytt fargerikt år. :-)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.

Thank you for Reading my blog.