Translate

mandag 1. juni 2015

Good Bye May ~ Farvel mai


Mai har vært like kald som februar.
Da måtte jeg spe på med sommerfarger.

This May has been as cold as the month of February.
I just had to spread some colorlove.

Jeg har strikket en stor Marius.
Det meste av den var strikka i april.

I have knitted a large Marius sweater.
Most of it was knitted in April

Jeg har også strikket en Dorthe genser.

I have also knitted a Dorthe sweater.


Jeg har også laget mye godt i mai,

I have also made good food in May,

Forglem meg ei, nordlandsnetter og smykker.

Forget me nots, midnightsun and jewellery.

Vi har feira frigjøring / Vetaran dagen og 17. mai og jeg har vist fram Kystdrakten min.

We have celebrated Liberations and Veterans day, our Constitutions Day and
I have written about my national costume.

Vårt K - Kull vokser og Xynne har blitt 6 måneder.

Our K - Litter is growing and our Eurasier puppy turned 6 months.


Mamma har strikka Fanagensere til de to minste.
Skrevet om det i to innlegg, HER og HER

My mum has knitted Fana sweaters for the youngest kids.
I have written about it HERE and HERE

I løpet av mai har jeg brukt 1650 gr garn.

I have used 1650 gram


2 kommentarer:

  1. Jammen har du vore effektiv i mai.
    SÅ mange strikkaplagg !!!
    Her går det berre i småting som koppetvoger og huer.. :(

    God juni !
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Har nok ikke laget alt dette i mai nei. Mariusen var mesteparten gjort i april, men Dorthe er bare mai + glassbrikkene og en duk som kommer snart, bare det blir tørt på bordet ute...
      Ha ei flott uke

      Slett

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.

Thank you for Reading my blog.